fre. nov 27th, 2020

Måder at undgå stigning i ferievægt

Måder at undgå stigning i ferievægt
denne blog

Måder at undgå forøgelse af ferievægt |

Følg disse nyttige tip fra LIVING®-bloggen for at undgå ferievægtforøgelse denne vinter. Lær om planlægning, delkontrol, opskrifter og mere.

At undgå vægtøgning mellem november og januar handler om at ændre det, du har gjort år efter år, som har bidraget til de uundgåelige ekstra pund, du ser på skalaen på nytårsdag. Hvis du er klar til at gøre noget andet, har jeg nogle forslag, der kan hjælpe dig med at komme i gang!

Reflekter over tidligere mønstre

Når du ser tilbage på, hvordan du har fejret årsafslutningen tidligere, hvilke opførselsmønstre ser du? Gør du adskillige aftenture til indkøbscenteret for at shoppe, tilbringe hver weekend på at dekorere huset og socialisere mere med venner efter arbejde? Efterlader det dig mindre tid til at forberede og spise måltider derhjemme, holde trit med din regelmæssige træning og tage hunden på en tur?

Her er nogle måder, du kan ændre disse mønstre på:

Start din shopping og udsmykning tidligere.

Inviter venner til pot luck-måltider i stedet for at spise ude.

Planlæg sjove aktiviteter, som du kan gøre med familie og venner, som skøjteløb, gåtur til en sag, cykle gennem nabolaget for at se feriepynMåder at undgå stigning i ferievægt

Giv dig selv et udgangsforbud på ugedage, så du er hjemme og i sengen til tiden for at få en god nats søvn.

Overvej dit tankesæt

Det, du tænker, når ferien nærmer sig, kan også påvirke, hvordan du opfører dig. Hvis du har den holdning, at “alt går”, fordi feriefødevarer kun er tilgængelige en gang om året, kan du ende med at spise og drikke mere, end du muligvis kan nyde. Ved at ændre din tankegang til at fokusere på betydningen af alle disse specielle fødevarer, kan du sætte bremserne på overspisning og nyde erindringerne.

LÆS  Er sødestofsikker myndigheder, vi kan stole på Blog

Prøv disse mere opmærksomme tilgange på dit næste måltid:

Bed alle, der deltager, om at afslutte denne erklæring: ”Det ville ikke være Thanksgiving / jul / Hanukkah / osv. uden ____________ (indsæt navn på mad eller drikke) fordi ____________. ”

Få indbygget portionskontrol ved feriemåltider ved at udveksle dine store festlige tallerkener og skåle til mindre, som beskrevet i denne tidligere blog.

Få alle omkring bordet til at dele et minde om, da de først smagede deres yndlingsretter, inklusive hvor gamle de var, hvem der forberedte den, og hvor de var.

Lav en video af en forælder eller bedsteforælder, der forbereder en særlig opskrift, der skal deles med resten af familienstigning i ferievægt

Omarranger dine prioriteter

Spørg dig selv, hvad der virkelig betyder mest for dig, når du forudser hver ferie, og sørg derefter for at administrere din tid og ressourcer, så du kan deltage i disse begivenheder i stedet for at bruge så meget tid på uopfyldte forpligtelser, der overføres fra år til år. Nogle gange er det eneste, det kræver, at give slip på et par ting nede på din “huskeliste” -liste, så du kan tilføje noget nyt øverst. Og husk, at det at have en sund ferie er en af de bedste måder at have en god ferie.

Overvej disse muligheder for at hjælpe dig med at få den slags ferieoplevelse, du virkelig ønsker:

Forbered en lavere sukkerversion af et par yndlingsferieopskrifter ved at udskifte sukker til ® Sødesteprodukter (som beskrevet i denne blog) for at afbalancere din menu uden at opgive sødmen ved de ting, du elsker.

LÆS  Små swaps livslange fordele

Lav en aftale nu for at melde dig frivilligt i et lokalt suppekøkken, besøge en husbundet nabo, pakke gaver for at sende til soldater i udlandet eller pak indgaver til trængende børn.

Donér cookies fra din årlige cookie-bytte til et plejehjem, så du ikke behøver at opgive det sjove ved at bage dem, men kan undgå fristelsen ved at spise dem.

Gå op på din årlige nytårsopløsning for at tabe dig med en måned og lav en 1. december. Ingen vægtøgningsopløsning, så du kan ringe i det nye år uden de ekstra pund.

Jeg er blevet kompenseret for min tid af Heartland Food Products Group, producenten af ® sødestofprodukter. Alle udsagn og udtalelser er mine egne. Jeg har lovet at blogge med integritet og hævde, at mine læsers og bloggergruppens tillid er meget vigtig for mig.

For mere information om planlægning af en sund kost, kan du besøge afsnittet om sund livsstil i denne blog.

Robyn Flipse, MS, MA, RDN, “The Everyday RD,” er en forfatter og ernæringskonsulent, der har været leder af ernæringsserviceafdelingen i et stort undervisningshospital og opretholdt en privat praksis, hvor hun leverede diætterapi til enkeltpersoner og familier. Med mere end 30 års erfaring er Robyn motiveret af muligheden for at hjælpe folk med at tage de bedste spisebeslutninger til deres daglige diæt. Hun mener, at valg af, hvad hun skal spise, ikke bør være en daglig kamp og sigter mod at adskille fakta fra fiktion, så du kan nyde at spise godt.